*I de nou, al bell lloc, tornà a començar…
Per què res s’acaba i tot comença; reobro de nou el blog dels afers universitaris, aquest cop, un xic més analític, doncs es tractaran els punts de la Pedagogia Internacional, això vol dir de portes enfora de casa nostra, i per tant, les mirades del món envers l’educació i tot allò relatiu.
No diem res de nou quan afirmem que vivim canvis històrics importants en el nostre país, entenent país el d’aquí o el d’allà, que ens han portat a redefinir tot el que coneixem. Sigui quin sigui el camí que encari el futur, és clar que res no pot ser igual com ho vivim i coneixem ara, cal adaptar-se i actualitzar-se, és important promoure una millora constant i fer-la realitat en tot el què ens envolta. Això, implica qualsevol disciplina i és molt evident en el cas educatiu.
Si hem de començar a endreçar el fet educatiu, a adaptar-nos i actualitzar-nos per la millora, és important tenir clar què s’ha de millorar i com, és a dir, amb quines eines i mans comptarem o haurem de comptar per a fer-ho possible. Punt per punt, caldrà analitzar tots i cadascun dels indicadors del nostre sistema educatiu i fer-ne una reflexió acurada per sintetitzar allò que és essencial per tal de poder prendre unes conclusions que determinaran el que és una BONA EDUCACIÓ.
I per crear i impulsar la bona educació hem de veure què vol dir, què la defineix, com es pot implantar, quines repercussions ofereix i com es justifica aquesta qualitat. Per tenir-ne una idea clara i no començar la casa per la teulada, no cal partir de zero sinó comprendre i estudiar aquelles característiques, implementacions, normatives, filosofies educatives que funcionen o han funcionat al llarg de la història i arreu del món.
I vet-ho aquí que aquest blog vol reunir aquest anàlisi i estudi… vet-ho aquí una vegada… pensant en Pedagogia Internacional.
Deixa un comentari